Obraz pojawia się w naszej świadomości znacznie wcześniej niż litery, cyfry czy też inne znaki stanowiące rodzaj kodu. Ma on to do siebie, że rozpoznajemy go często niezależnie od jego kontekstu. Niewielkie znaczenie ma tutaj również wiek odbiorcy i inne parametry. Książeczki z obrazkami towarzyszą nam od wczesnego dzieciństwa.
Różnorodne piktogramy – pozwalają odnaleźć się nawet na innym obszarze kulturowym. A już na pewno granice tego rodzaju przekraczają takie symbole, jak loga wielkich koncernów – rozpoznawalne na terenie całej „globalnej wioski”.
Ponadto nawet na słynnej „płytce Pioneera”, wystrzelonej w kosmos kilka dekad temu znajdują się „graficzne” motywy – piktogramy przedstawiające między innymi mężczyznę i kobietę. Płytka miała teoretycznie stanowić wiadomość dla potencjalnych kosmicznych sąsiadów ziemian. Było to jednak nieco wątpliwe posunięcie z wielu powodów. Ponieważ nawet, gdyby ta wiadomość do nich dotarła mogliby mieć problemy z właściwym odczytaniem zawartej na niej wiadomości.
Mogliby:
- nie znać kodów kulturowych według jakich wiadomość ta została przygotowana,
- posiadać zupełnie inne narządy zmysłów – nie odbierać takich samych bodźców jak gatunek ludzki i pomimo nawet wysokiej inteligencji nie percypować w ten sam sposób,
- a ponadto wciąż jawi się szereg wątpliwości w tym zakresie.
Niemniej stworzenie dobrej grafiki nie jest wcale takie proste. Nawet, jeżeli nie kierujemy jej do kosmitów.
Dobry projekt graficzny i jego zadania
A zatem dobrej jakości projekt graficzny musi bezwzględnie spełniać liczne warunki. Poniżej wymienimy jedynie kilka podstawowych z nich. Z pewnością najlepsi profesjonalni graficy nie zdradzą nam wszystkich sekretów odnośnie tworzenia wizji swoich projektów. Spróbujmy jednak wyszczególnić chociaż część.
Dobrej jakości grafika ma za zadanie:
- przemawiać do wyobraźni,
- wywoływać pozytywne skojarzenia – a w związku z tym również wrażenia,
- wkomponowywać się w kod kulturowy jakim posługuje się jej odbiorca,
- zawierać drobne elementy psychologii – nie bez powodu powstała chociażby koloroterapia, a jej elementarne zasady szczególnie warto znać między innymi w zawodzie grafika.
Projekty graficzne Białystok – nie tylko lokalne
W Białymstoku powstają liczne projekty graficzne odnoszące się do regionu i jego symboliki. Słynący z przepięknych murali Białystok to wręcz wylęgarnia artystycznych dusz i fachowców w tej dziedzinie. Znając potrzeby swoich klientów białostoccy graficy tworzą loga zapadające nie tylko w pamięć, ale i w serce potencjalnych odbiorców.
W Białymstoku tego typu usługi świadczy New Vision – https://nowoczesnareklama.eu/oferta/studio-graficzne/projektowanie-graficzne/
Logo lub logotyp
Wielu początkujących przedsiębiorców zastanawia się co będzie lepszym rozwiązaniem: logo czy logotyp? To pierwsze to charakterystyczna dla danej marki grafika. To drugie – równie charakterystyczny, wyróżniający się graficznie napis, stanowiący nazwę marki. Trudno do końca uczciwie rozsądzić co bardziej przyciąga ostatecznie klientów, biorąc pod uwagę popularność choćby logotypu marki „Coca-cola”.
A jednak z daleka rozpoznajemy równie łatwo loga marek „Nike” czy chociażby „Michelin”. To ostatnie zresztą występuje często w połączeniu z charakterystycznym logotypem. Niemniej niezależnie od ostatecznie wybranej opcji każdy z powyższych wariantów najlepiej przygotuje doświadczony grafik.
Chociaż to najbardziej charakterystyczne dla przedsiębiorstwa elementy graficzne potrzeba jeszcze szeregu innych, aby odnieść sukces. Zwłaszcza w dobie Internetu szczególnej wartości nabierają najdrobniejsze graficzne elementy witryn internetowych. Ponadto już dużo wcześniej wielkim powodzeniem cieszyły się chociażby zamawiane przez władze miast projekty tematyczne.
A zatem:
- projekty graficzne Białystok,
- projekty graficzne Gdańsk,
- projekty graficzne Kraków.
Chyba każdy z nas rozpoznaje grafiki z symbolami poszczególnych miast zachwalające chociażby ich walory turystyczne. Skoro to takie skuteczne, to naprawdę warto skupić się na szeroko pojętej grafice w związku z promocją własnego biznesu.